Balans


Lekker in je vel zitten
Go with the flow
Gelukkig zijn 
Doen wat bij je past

 

'Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg' (Boeddha)

Mijn vrije vertaling en toepassing daarvan: gelukkig zijn is iets wat je doet, niet wat je zoekt of kan vinden. Door te doen wat bij je past, door het leven te accepteren zoals het is. Door te accepteren wat je niet kan veranderen en door te vechten voor wat haalbaar is. Door jezelf te zijn en anderen zichzelf te kunnen laten zijn. Voor mij is geluk inderdaad als een weg, het leven van je leven en het volgen van de weg, wat er ook op je pad komt.

 

Heb jij balans in je leven? Geniet er dan van!

 



Als je de weg kwijt bent....



Er zijn zoveel oorzaken en redenen waarom je uit balans kan zijn. En er zijn niet altijd oplossingen zodat je soms moet accepteren dat iets is zoals het is. Soms zijn er wel oplossingen en kan je keuzes maken om iets wel of niet te doen zodat je je balans (terug)vindt. Soms is het tijd om jezelf te ontwikkelen, om moedige stappen te zetten. Soms kan je kiezen om situaties in je leven te veranderen of om jezelf te veranderen.

 

Ik zie dit als een zoektocht naar de weg van je eigen geluk. Misschien ben je verdwaald, misschien heb je de weg nog nooit gevonden. Gelukkig is er altijd een moment waarop je kan besluiten om je eigen weg te zoeken en te vinden.

 

LifeCoaching helpt je om de balans te vinden die bij jou past. Om jezelf (beter) te leren kennen en jezelf persoonlijk te ontwikkelen.


Persoonlijk Ontwikkel Traject

 

In een coachtraject help ik je om:

- Je gedachtes en overtuigingen op een rijtje te zetten
- Je gevoelens en twijfels helder te krijgen
- Te accepteren wat je niet kan of wil veranderen
- Te beslissen wat je wel wil en kan veranderen
- De stappen te nemen die nodig zijn om te veranderen en je doelen te bereiken

 

In het coachtraject bepaal je zelf waar het over moet gaan. Er is een reden dat je besloten hebt om een coachtraject aan te gaan en je zoekt naar een oplossing voor een probleem. Door het probleem helder te krijgen ontstaat er ruimte voor een oplossing. En bij iedere oplossing die je tot uitvoering brengt groei je als persoon. Je bent een ervaring rijker en steeds beter in staat om in de toekomst soortgelijke problemen gemakkelijker en zelf op te lossen.

 

Neem contact op voor een gratis kennismakingsgesprek van 20 minuten. Daarna beslis je of je kiest voor een Persoonlijk ontwikkelings-traject.

 

Een Persoonlijke ontwikkelingstraject bestaat uit 7 sessies:

  • Intake: wat heb je nodig, waar sta je nu en waar wil je naartoe
    Hulpmiddelen: Vragenlijst(en)
  • Inzicht: wat houdt je tegen, waar loop je tegenaan, wat zijn je blinde vlekken
    Hulpmiddelen: Oefeningen en huiswerkopdrachten
  • Realisatie en oefenen: wat ga je doen, wanneer en hoe
  • Evaluatie: van jouw ontwikkeling en het coachtraject


Als alles teveel is geworden...



Over burn-out is veel geschreven, over wat het wel is en wat het niet is. Het algemeen overheersende gevoel is dat 'het teveel' is. De ene mens is hyper en kan niet meer stilstaan. De andere mens is min of meer omgevallen en is tot niets meer in staat. Klachten variëren van vermoeidheid tot een gevoel van algehele malaise.

 

Je bent niet meer in staat om te herstellen van activiteiten. Je lichaam is, of was, continue in staat van paraatheid. Je stresssysteem functioneert niet meer zoals het zou moeten. In het ergste geval kan er schade ontstaan in je hersenen door het te lang en te veel aanwezig zijn van stresshormonen in je lichaam.

 

Het herstellen van burn-out vereist een gedegen aanpak. Ik volg hierbij de methode van het CSR centrum waarbij gewerkt wordt aan fysiek herstel gevolgd door mentaal herstel.

 

Heb je het gevoel dat je steeds meer uit balans raakt? Dat de stress je teveel wordt? En dat je je steeds vermoeider begint te voelen? Neem je klachten serieus en neem contact op om deze negatieve cirkel te doorbreken.

 


Stress / burn-out begeleiding

 

Bij de begeleiding van stress-klachten of burn-out volg ik de aanpak van het CSR centrum. De essentie van deze aanpak is dat er eerst wordt gewerkt aan fysiek herstel en daarna aan zelfmanagement waardoor je leert om in de toekomst stress-klachten en / of burn-out te voorkomen.

 

Ervaar je (teveel) stress-klachten of voel je je opgebrand aarzel dan niet, neem je klachten serieus. Escalatie van stress-klachten kan resulteren in burn-out waardoor je niet meer in staat bent om te werken. In het ergste geval kan er schade ontstaan in je hersenen door het te lang en te veel aanwezig zijn van stresshormonen in je lichaam. Zorg dat het niet zover komt.

 

Neem contact op voor een gratis kennismakingsgesprek van 20 minuten.

 

Daarna beslis je of je kiest voor een Stress of Burn-out begeleidings-traject bestaande uit:

  • Intake: waar sta je nu en wat heb je nodig om te herstellen
    Hulpmiddelen: online stress vragenlijst
  • Herstellen: lichamelijk en psychisch herstel, opbouwen van energie
  • Zelfmanagement: gericht op stresspreventie
    Hulpmiddelen: Oefeningen en huiswerkopdrachten
  • Re-integratie: Weer aan het werk
  • Evaluatie: van jouw ontwikkeling en het stress / burn-out traject

 

Afhankelijk van jouw situatie wordt bekeken welk traject nodig is:

  • Stressklachten: traject van + 7  sessies
  • Overspannen / Burn-out: traject van + 12  sessies

 

Ten aanzien van (ernstige) burn-out geldt dat na afloop van het traject het herstellen en opbouwen doorloopt en langer kan duren dan het begeleidingstraject van 12 sessies.